ОБДАРОВАНА ДИТИНА - це дитина, що виокремлюється яскравими, очевидними, іноді видатними
досягненнями або має внутрішні предумови для таких досягнень у тому чи іншому
виді діяльності.
Обдарованість — індивідуальна потенціальна своєрідність задатків людини, завдяки яким вона може досягти значних успіхів у певній галузі діяльності.
Складові обдарованості дитини
• Швидке набуття знань, навичок
• Створення особистих стратегій і тактик
• Інтуїція
• Креативність
• Наполегливість, цілеспрямованість, рішучість
• Емоційна забарвленість
• Прояв загального інтелекту
• Схильність до постійних порівнянь, зіставлень
• Швидкість у засвоєнні нової інформації
• Допитливість, прагнення створити нове
• Інтереси
• Задатки, схильності, що проявляються у динаміці психічних процесів
Обдаровані діти — діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до виконання певних видів діяльності.
Ознаки обдарованих дітей
• З власної ініціативи вибирає складні завдання
• Уміє оцінити процес, результат, наслідки
• Самостійно переносить засвоєне в нові умови
• Уміє створювати гіпотези
• Має значний обсяг знань
• Уміє помічати тонкі відмінності
• Уміє інтегрувати й синтезувати інформацію
• Уміє аналізувати ситуацію перед тим, як діяти
• Має великий словниковий запас
• Виявляє високу допитливість
• Уміє вловлювати зміст досить складних ідей
• Має розвинену інтуїцію
• Установлює причинно-наслідкові зв'язки, виявляє приховані залежності
• Здатна до творчих перетворень наявних умов та умов задачі
• Уміє робити висновки
• Має критичне мислення
Актуальна обдарованість – це психологічна характеристика дитини з вже досягнутими показниками психічного розвитку, які проявляються в більш високому рівні виконання діяльності в конкретній предметній області в порівнянні з віковою та соціальною нормою.
Потенційна обдарованість – це психологічна характеристика дитини, яка має лише певні психічні можливості (потенціал) для високих досягнень в тому чи іншому виді діяльності, але не може реалізувати свої можливості в даний момент часу в силу їх функціональної недостатності.
Структурно-змістове обґрунтування поняття «готовність вчителя до роботи з обдарованими учнями»
Підготовка вчителів до роботи з обдарованими учнями має ряд невирішених завдань:
- відсутність у науці єдиного підходу до розуміння феномену обдарованості;
- відсутність єдиних вимог до особистості вчителя для роботи з обдарованою дитиною;
- відсутність системи підготовки вчителів у напряму формування теоретичних знань;
- вироблення відповідних практичних навичок та особистісних ознак, що забезпечують успішну співпрацю з обдарованими дітьми.
Професійно-педагогічна спрямованість педагога на роботу з обдарованою дитиною передбачає знання сутності та змісту роботи з обдарованою дитиною, усвідомлення особливостей її здійснення та доцільності проведення.
Обдарованість — індивідуальна потенціальна своєрідність задатків людини, завдяки яким вона може досягти значних успіхів у певній галузі діяльності.
Складові обдарованості дитини
• Швидке набуття знань, навичок
• Створення особистих стратегій і тактик
• Інтуїція
• Креативність
• Наполегливість, цілеспрямованість, рішучість
• Емоційна забарвленість
• Прояв загального інтелекту
• Схильність до постійних порівнянь, зіставлень
• Швидкість у засвоєнні нової інформації
• Допитливість, прагнення створити нове
• Інтереси
• Задатки, схильності, що проявляються у динаміці психічних процесів
Обдаровані діти — діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до виконання певних видів діяльності.
Ознаки обдарованих дітей
• З власної ініціативи вибирає складні завдання
• Уміє оцінити процес, результат, наслідки
• Самостійно переносить засвоєне в нові умови
• Уміє створювати гіпотези
• Має значний обсяг знань
• Уміє помічати тонкі відмінності
• Уміє інтегрувати й синтезувати інформацію
• Уміє аналізувати ситуацію перед тим, як діяти
• Має великий словниковий запас
• Виявляє високу допитливість
• Уміє вловлювати зміст досить складних ідей
• Має розвинену інтуїцію
• Установлює причинно-наслідкові зв'язки, виявляє приховані залежності
• Здатна до творчих перетворень наявних умов та умов задачі
• Уміє робити висновки
• Має критичне мислення
Актуальна обдарованість – це психологічна характеристика дитини з вже досягнутими показниками психічного розвитку, які проявляються в більш високому рівні виконання діяльності в конкретній предметній області в порівнянні з віковою та соціальною нормою.
Потенційна обдарованість – це психологічна характеристика дитини, яка має лише певні психічні можливості (потенціал) для високих досягнень в тому чи іншому виді діяльності, але не може реалізувати свої можливості в даний момент часу в силу їх функціональної недостатності.
Структурно-змістове обґрунтування поняття «готовність вчителя до роботи з обдарованими учнями»
Підготовка вчителів до роботи з обдарованими учнями має ряд невирішених завдань:
- відсутність у науці єдиного підходу до розуміння феномену обдарованості;
- відсутність єдиних вимог до особистості вчителя для роботи з обдарованою дитиною;
- відсутність системи підготовки вчителів у напряму формування теоретичних знань;
- вироблення відповідних практичних навичок та особистісних ознак, що забезпечують успішну співпрацю з обдарованими дітьми.
Професійно-педагогічна спрямованість педагога на роботу з обдарованою дитиною передбачає знання сутності та змісту роботи з обдарованою дитиною, усвідомлення особливостей її здійснення та доцільності проведення.
Немає коментарів:
Дописати коментар