вівторок, 18 листопада 2014 р.

ОБДАРОВАНА ДИТИНА - це дитина, що виокремлюється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями або має внутрішні предумови для таких досягнень у тому чи іншому виді діяльності.
Обдарованість — індивідуальна потенціальна своєрідність задатків людини, завдяки яким вона може досягти значних успіхів у певній галузі діяльності.
Складові обдарованості дитини
•   
 Швидке набуття знань, навичок
•    Створення особистих стратегій і тактик
•    Інтуїція
•    Креативність
•    Наполегливість, цілеспрямованість, рішучість
•    Емоційна забарвленість
•    Прояв загального інтелекту
•    Схильність до постійних порівнянь, зіставлень
•    Швидкість у засвоєнні нової інформації
•    Допитливість, прагнення створити нове
•    Інтереси
•    Задатки, схильності, що проявляються у динаміці психічних процесів
Обдаровані діти — діти, в яких у ранньому віці виявляються здібності до виконання певних видів діяльності.
Ознаки обдарованих дітей
•    З власної ініціативи вибирає складні завдання
•    Уміє оцінити процес, результат, наслідки
•    Самостійно переносить засвоєне в нові умови   
•    Уміє створювати гіпотези
•    Має значний обсяг знань
•    Уміє помічати тонкі відмінності
•    Уміє інтегрувати й синтезувати інформацію   
•    Уміє аналізувати ситуацію перед тим, як діяти
•    Має великий словниковий запас
•    Виявляє високу допитливість
•    Уміє вловлювати зміст досить складних ідей   
•    Має розвинену інтуїцію
•    Установлює причинно-наслідкові зв'язки, виявляє приховані залежності   
•    Здатна до творчих перетворень наявних умов та умов задачі
•    Уміє робити висновки   
•    Має критичне мислення
Актуальна обдарованість – це психологічна характеристика дитини з вже досягнутими показниками психічного розвитку, які проявляються в більш високому рівні виконання діяльності в конкретній предметній області в порівнянні з віковою та соціальною нормою.
Потенційна обдарованість – це психологічна характеристика дитини, яка має лише певні психічні можливості (потенціал) для високих досягнень в тому чи іншому виді діяльності, але не може реалізувати свої можливості в даний момент часу в силу їх функціональної недостатності.
Структурно-змістове обґрунтування поняття «готовність вчителя до роботи з обдарованими учнями»
Підготовка вчителів до роботи з обдарованими учнями має ряд невирішених завдань:
-    відсутність у науці єдиного підходу до розуміння феномену обдарованості;
-    відсутність єдиних вимог до особистості вчителя для роботи з обдарованою дитиною;
-    відсутність системи підготовки вчителів у напряму формування теоретичних знань;
-    вироблення відповідних практичних навичок та особистісних ознак, що забезпечують успішну співпрацю з обдарованими дітьми.
Професійно-педагогічна спрямованість педагога на роботу    з обдарованою дитиною передбачає знання сутності та змісту роботи з обдарованою дитиною, усвідомлення особливостей її здійснення та доцільності проведення.

Немає коментарів:

Дописати коментар